30 Aralık 2021 Perşembe

Metin Türleri, Anlatim Biçimleri, Düşünceyi Geliştirme Yolları - Boşluk Doldurma Etkinliği - Cevaplar


 Cevaplarını verdiğimiz etkinliğe BURADAN ulaşabilirsiniz. 

1) makale

2) öykü (hikâye)

3) haber yazısı

4) deneme

5) tanık gösterme

6) karşılaştırma

7) sayısal verilerden yararlanma

8)öyküleyici anlatım (Öyküleyici anlatımı filme benzetebiliriz. Filmdeki olaylar nasıl bir akış içerisinde aktarılıyorsa öyküleyici anlatımda da olay bir akış içerisinde anlatılır. Başka bir deyişle bu anlatım biçiminde bir olay akışı vardır.)

9) açıklayıcı anlatım

10) tartışmacı anlatım

11) örnekleme/örneklendirme (Metnin başında okuma yöntem ve tekniklerinden söz edip metnin devamında bu yöntem ve tekniklere örnekler verilerek (not alarak okuma, eleştirel okuma, sessiz okuma, sesli okuma, göz atarak okuma, işaretleyerek okuma) konu somutlaştırılmıştır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ZARF FİİL ÖRNEK SORU ÇÖZÜMÜ

 1) Aşağıdaki cümlelerde altı çizili sözcüklerden hangisi zarf fiil değildir ?  A) Öğrenciler sevinç çığlıkları atarak sınıfa girdiler.  B...