19 Ocak 2022 Çarşamba

ÖYKÜLEYİCİ ANLATIM - ÖRNEK METİNLER

 Öyküleyici Anlatım Nedir? 

Amacın okuyucuyu bir olay içinde yaşatmak olan öyküleyici anlatımda hareketli bir yaşam kesiti bir olaya bağlı olarak anlatılır. Başka bir deyişle öyküleyici anlatımda bir olay akışı vardır ve olaylar bu teknikte üst üste gelişir. Öyküleyici anlatımda durağanlık yoktur, sürekli hareket vardır.

Öyküleyici Anlatıma İlişkin Örnek Metinler

-Doktor, annemin özürlerini geçiştirerek başımı okşadı ve harika bir çocuk olduğumu söyledi. Daha sonra beni zaman zaman ziyaret etti ve yıllarca gelişimimi merakla takip etti.


-Avukat, kağıtları eline aldı ve nineyi sandalyeye oturttu. Kağıtları bir bir gözden geçirdikten sonra “Çok güzel bunlar. Elimden geleni yapacağım inşallah. Kitabı tanıdığım bir yayınevine göndereceğim.” dedi. On gün sonra ninenin kapısını çaldı avukat.


-Bu arada Sinan’ın dülgerlikte ve yapı işlerinde yetenekli olduğu görülünce onu saray mimarlarının yanına çırak olarak yolladılar. Delikanlı orada yıllarca çalıştı, mimarlığın bütün inceliklerini öğrendi. Sonra usta oldu ve ocağa tam bir yeniçeri olarak yazıldı.


-Yağmur damlaları pencereye vuruyor ve gök gürlüyordu. Yağmurun şiddeti giderek artıyordu. Yarın sınavım olduğu için annemlerle gidememiştim. Aniden ev telefonu çaldı. Koşarak yukarı çıktım. Telaşla telefonu açtım. Arayan annemdi.


-Yirmi dakika sonra, adam cezvelerin altındaki ateşi kapattı. Birinci cezveden patatesi çıkardı ve bir tabağa koydu. İkincisinden yumurtayı çıkardı, onu da bir tabağa koydu. Daha sonra son cezvedeki kahveyi bir fincana boşalttı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ZARF FİİL ÖRNEK SORU ÇÖZÜMÜ

 1) Aşağıdaki cümlelerde altı çizili sözcüklerden hangisi zarf fiil değildir ?  A) Öğrenciler sevinç çığlıkları atarak sınıfa girdiler.  B...